Barnrytmik

Måndag 8/4 och 22/4

kl 9:30-11:00

Att få ett barn är en stor gåva och glädje, men ibland känns det inte så, fast omständigheterna är de bästa.

Vi vill inbjuda dig som känner dig lite skör och få pyssla om dig och din baby med sång, musik och så bjuder vi på fika efteråt.

Vem är skör? Troligen varje nybliven mamma. Orken, modet och glädjen kanske inte alltid infinner sig. Kanske har du fått en förlossningsdepression, eller kanske är du bara stressad och trött.

Alla är välkomna!

I denna grupp stöttar vi varandra och sjunger tillsammans för att hitta glädjen och knyta kontakten med både oss själva och våra barn.

Sjunga tillsammans är läkande, skapar närhet och väcker lust och glädje.

Efteråt fikar och samtalar vi om barns utveckling genom sång och musik t ex trygghet, kommunikation, samspel. språkutveckling, motorik mm.

NÄR: Måndagarna 8/4 och 22/4 kl 9.30-11.00

VAR: Allianskyrkan i Älta

LEDARE

Charlotte Wihk, barnrytmikpedagog med över 30 års erfarenhet, som brinner för att skapa kontakt mellan liten och stor genom sång och musik. Har 3 vuxna barn och 1 barnbarn. Startade bl a barnrytmiken i Älta och i Dieselverkstaden. www.wihk.com/charlotte-wihk

Sarah Erskine, musikterapeut och körledare från Storbritannien med erfarenhet inom musik och hälsa. Hon upplevde själv en förlossningsdepression när hennes dotter föddes. Hon jobbar som musikterapeut via Musikbojen och som församlingsassistent i Allianskyrkan i Älta.

Sarah leder även babysång på engelska på onsdagar. Läs mer här.

Arr sker med stöd av Nacka Kommun