Gemenskapsutflykt

Vi åker till Nyfors

Välkommen med 31:a augusti på en gemenskapsutflykt till Nyfors. Paddla, cykla, ta bussen eller åk bil, alla kan vara med.

Åk till Nyfors med bil, buss, cykel eller paddla dit genom den vackra Gudöån, vi möts för gemensam picknick (knytis), aktivitet och andakt i Nyfors.

INFO:

Paddla: Avfärd från Allianskyrkan kl 09:45 för samåkning till Gudö Kanotuthyrning. Därifrån paddlar vi genom den lummiga Gudöån, genom långsjön, Gammelströmmen, Tyresö-Flaten till Nyfors. Paddlingen är 4 km och tar ca 1-1,5 timmar. Kanot kostar 150 kr per person, ange intresse för det i anmälan.

I Nyfors möter vi upp de som tagit sig dit på annat sätt och äter vår matsäck tillsammans (ca12:30), deltar i aktiviteter och andakten. Kl 14:00 börjar vi återresan och beräknas vara tillbaks till Gudö Kanotuthyrning ca kl 16:00.

Bil/Cykel/Buss: Avfärd från Allianskyrkan kl 11:00 för samåkning till Nyfors. Man kan också åka på egen hand, cykla eller ta bussen. Vid forsen har vi möjlighet att delta i gemenskapen och aktiviteterna. När kanotisterna ankommer (ca 12:30) äter vi tillsammans vår medhavda matsäck.

Med bil eller cykel letar man sig till Nyforsvägen. GPS 59.2236549, 18.2670125

Har du bil och extra platser i bilen, ange det i anmälan.

Anmälan senast 28/8

Ta med: egen picknick, ev stol att sitta på och kläder efter väder. Blir det ösregn hela dagen ställer vi in annars kör vi som planerat.